tirsdag 20. november 2012

Sterke møter


Ønsket mitt for denne India-turen, var at vi som kom fra Norge, skulle sette igjen noen gode fotspor rundt om på de plassene vi besøkte i India.



Når jeg nå har kommet hjem, og tenker tilbake på turen i sin helhet, er det to plasser jeg virkelig håper det vil spire fram nytt liv i fotsporene våre.

Møtet med HC-damene i Himalaya var et slikt sterkt møte. Disse damene satte "fotspor" i mitt hjerte. Ønsker alt det beste for disse damene, som har en del utfordringer i livene sine, men som har fått nye muligheter på "kort- og smykkebedriften". Det er ikke bare en arbeidsplass, men en utvidet familie, som tar vare på hverandre!


Tenker at dette møtet mellom damene i India og damene fra Norge har berørt gjensidig. Gode dager sammen, og mange felles opplevelser, har knyttet vennskap mellom oss.


Også hos barna og deres familier i slummen i Delhi, håper jeg det har blitt satt igjen gode fotspor den korte tiden vi var der. Det er godt det finnes mennesker som velger å betjene barna på daghjemmet og førskolen, daglig, og ser familiene deres i slummen. Bøyer meg i støvet for den innsatsen de gjør her!




Ingen kommentarer: