mandag 5. november 2012

Sikkerhetsklarert på Sola

Det var litt tidlig for de fleste å møte opp på Sola kl.04.30. Men spenningen over at Indiaturen nå er i gang, fikk oss våkne på et vis.Det gikk greit å få ut billettene fra automaten, det kritiske punktet var å veie inn bagasjen.... Vi har stappet koffertene til bristepunktet, men det gikk bra, spesielt da det viste seg at den ene skranken ikke hadde vekt som fungerte. Her sjekket vi derfor inn de koffertene vi visste var for tunge.

Sikkerhetskontrollen kom vi også gjennom. Men da vi sto i boardingkø, ble fru Dysthe ropt opp tilbake til sikkerhetskontrollen.... Jeg ble møtt av en vekter og min koffert, og måtte inn på et rom for å åpne den, og vise innholdet. Vekteren sa de hadde klødd seg i hodet da kofferten ble skannet, og lurte veldig på hva de så der...

Jeg dro fram en kanne med 2,5 liter såpebobler, en sylinder med 4 små såpebobleflasker, to såpeboblemaskiner og sist men ikke minst et TNS apparat, til eget bruk, med lange elektroder(smerte behandlingsapparat). Forsto jo med det samme at dette måtte ha sett litt skummelt ut, men forklarte at det jeg hadde med skulle til et barnehjem i India, det ble godkjent, og jeg kunne forte meg tilbake for å nå flyet. Vekteren lovte egenhendig å få kofferten ombord.



1 kommentar:

Dagrun sa...

Skumle-Anita! Godt de holder deg under oppsikt!