lørdag 16. juni 2012

Oppmuntrende ord til ledere

Ledere trenger også oppmuntring! Når vi kommer til Kambodsja, skal vi dele noen ord til oppmuntring. Oj, hva kan vi si da? Ledere er ikke så forskjellige fra deg og meg, men de står i en viktig og tidvis ensom posisjon.

"Hva vil Gud si til noen menighetsledere og søndagsskoleledere i Kambodsja?" Det var visst den veien jeg måtte gå. Det kom en tanke, som jeg har jobbet med før, men som ikke er foreldet. Den er hentet fra LifeShapes, som har sine røtter i bibelske tanker. Så da ble det halvsirkelen.

I vårt liv må det være en balanse mellom hvile og arbeid. Vi hviler fra arbeid og vi arbeider fra hvile. Men, det store spørsmålet må være hva vi gjør når vi arbeider og når vi hviler. Teksten er ikke skrevet ennå, men den er formet på et STORT ark. Det er som en pendel som går fra den ene siden til den andre. Vi hviler og vi bærer frukt. Uten å få helt utslag på "hvilesiden", kan vi ikke få fullt utslag på "bære-frukt-siden" heller.

Jeg tror det er dette jeg skal dele med lederne. Hvil, søk Gud, lytt til Ånden og be i den ene fasen og arbeid, få andre til å be for deg, bli ledet av Ånden, slik at du kan bære frukt - frukt som varer.

Jeg har jammen mye å lære om dette i eget liv også.


Ingen kommentarer: